All about spirits, Άρθρα

Τα νέα της αγοράς στα spirits και όχι μόνο

drink trends

Οι ευρωπαϊκές χώρες, συνεχίζουν να απορροφούν τη μεγαλύτερη ποσότητα των ελληνικών αλκοολούχων ποτών, με τη Γερμανία να παραμένει στην κορυφή. Η άρση πλέον των περιοριστικών μέτρων και κατά συνέπεια η αύξηση του τουρισμού, έχουν βοηθήσει την αγορά των αλκοολούχων ποτών να επιστρέψει στα επίπεδα κατανάλωσης του 2019, προ πανδημίας δηλαδή. Παρόλα αυτά τα νέα δεν είναι όλα ευχάριστα καθώς αυξήθηκε η αξία των αλκοολούχων ποτών το πρώτο εξάμηνο του 2022, σύμφωνα με στοιχεία πρόσφατης έρευνας της βρετανικής εταιρείας IWSR Drinks Market Analysis.

Η ΑΑΔΕ κατάσχεσε παράνομα αλκοολούχα ποτά

Φαινόμενο που το 2022 προκάλεσε ένταση στον κόσμο των  spirits  σε δημοφιλή ποτά – όπως ουίσκι, βότκα και τζιν – τα οποία οι επιτήδειοι εμφιαλώνουν σε μπουκάλια γνωστών ετικετών. Γνωστά μαγαζιά ανά την Ελλάδα αλλά και κάβες κινήθηκαν σε τέτοια μονοπάτια και άλλες χώρες συμμετείχαν σ’ αυτές τις ενέργειες. Τα νέα όμως αυτά δεν σταματάνε εκεί καθώς πλήθος ειδήσεων γέμιζε τα site με εξαρθρώσεις κυκλωμάτων παράνομης διάθεσης αλκοολούχων προϊόντων.

Σημαντικά αυξήθηκε η αξία των αλκοολούχων ποτών

Η αύξηση είναι πιο σημαντική στο κρασί, το ουίσκι και το τζιν. Το ουίσκι σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο 7,8% , ενώ οι τιμές του τζιν, του κρασιού και του bitter αυξήθηκαν επίσης. Αντίκτυπο και στην βραδινή έξοδο των καταναλωτών αναμένεται να έχουν οι αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών σε συνδυασμό με την ενεργειακή κρίση, καθώς πολλοί επιχειρηματίες στην εστίαση δηλώνουν ότι είναι αδύνατον να απορροφήσουν ξανά τις ανατιμήσεις.

Καταναλωτές  ακολουθούν το ”συνειδητό ποτό” και την ολιστική ευεξία και υγεία

Η έρευνα δείχνει ότι η κατανάλωση αλκοόλ έχει μειωθεί και οι νεότερες γενιές πίνουν λιγότερο, καθώς δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για πιο υγιεινά, πιο βιώσιμα, premium και κοινωνικά υπεύθυνα προϊόντα. Ακόμη, η βιομηχανία ποτών έχει δώσει προσοχή σε αυτές τις αλλαγές ανησυχίας, συνείδησης και συνήθειες. Tα μη αλκοολούχα ποτά αναπτύσσονται ταχύτερα εκείνων με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, με τα πρώτα να έχουν καταγράψει άνοδο κατά 9% σε επίπεδο όγκου το 2022. Τι τα κάνει να ξεχωρίζουν; Η βελτιωμένη τους γεύση, οι τεχνικές που ακολουθούνται κατά την παρασκευή τους και η δυνατότητα διαφοροποίησης που παρουσιάζουν σε επίπεδο κατανάλωσης.  Σε ό,τι αφορά την τιμής τους, δεν υφίσταται ιδιαίτερο πρόβλημα παρά την κρίση που μαστίζει τις αγορές διεθνώς. Και αυτό γιατί το κόστος παρασκευής ενός ποτού χωρίς αλκοόλ ή με χαμηλή περιεκτικότητα σε αυτό έχει υποχωρήσει από το 14% το 2021 στο 7% το 2022.

Το Ντουμπάι προχώρησε στην κατάργηση του φόρου 30% στις πωλήσεις αλκοόλ

Το Ντουμπάι προχώρησε στην κατάργηση του φόρου 30% στις πωλήσεις αλκοόλ, ενώ πλέον θα δίνονται δωρεάν οι άδειες πώλησής του, σε μια προσπάθεια τόνωσης του τουρισμού. Το γιατί είναι πολύ απλό…  ο ολοένα αυξανόμενος ανταγωνισμός με τον Περσικό Κόλπο (Σαουδική Αραβία και Κατάρ) ώθησε την κυβέρνηση να προχώρήσει τα τελευταία χρόνια σε μία σειρά από αλλαγές με σκοπό να ενισχύσει τη θέση του ως επιχειρηματικού και τουριστικού κέντρου της Μ. Ανατολής.

Πρωταγωνιστής των ελληνικών εξαγωγών αλκοολούχων ποτών παραμένει το ούζο

Τα στοιχεία της Eurostat που επεξεργάστηκε ο Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων Αλκοολούχων ποτών, δείχνουν συνολικά, αύξηση των εξαγωγών το α’ εξάμηνο του 2022, κατά 6%, σε ποσότητα, σε σχέση με πέρσι, ενώ σε σύγκριση με το 2019, πριν την πανδημία δηλαδή, κατά 14%. Σε αξία δεν καταγράφεται σημαντική μεταβολή σε σχέση με πέρσι ενώ σε σύγκριση με το 2019 οι εξαγωγές είναι αυξημένες κατά 22%.